Eurest Food
 

Bewustzijn
over voeding

Voorbeeld afbeelding

Bewustzijn

over voeding

Moodlabelling + Know Your Food

Bewustzijn over voeding dankzij moodlabelling

Het gezondheidsprogramma Know Your Food van Eurest Food is erop gericht bewustzijn over voeding te creëren en gasten te stimuleren een gezondere keuze in hun eetgedrag te maken. Een gezonde levensstijl geeft immers meer energie en draagt bij aan je productiviteit, zowel op de werkvloer als daarbuiten.

Gezonde voeding is één ding, maar wist je dat je met de keuze van producten ook je stemming kan beïnvloeden? Wij gaan graag een stapje verder om mensen bewust te maken wat voeding voor hen kan betekenen. Door bij onze gasten meer bewustzijn over voeding te creëren, wordt het voor hen nóg interessanter om voor een gezonde keuze te gaan. Maar welke voeding past nu het beste bij je gemoedstoestand? Of voor welke voeding kun je het beste kiezen om een gewenste gemoedstoestand te bereiken? In onze restaurants kun je kiezen uit 5 moods: weerstand, energie, blij, concentratie en baaldag. Bepaal zelf hoe je je wilt voelen en maak op basis daarvan de keus voor wat jij eet! Bij elke mood hoort een eigen kleur smiley, die je kunt terugvinden op de productprijskaartjes van onze producten.

Bewustzijn over voeding was nog nooit zo eenvoudig

WEERSTAND

Heb je het gevoel dat je in deze tijd wel wat extra weerstand kan gebruiken? Kies dan voor flinke porties fruit en rauwe of gekookte groentes, maar ook vlees, zuivel, vis, boter, kaas, volle granen en noten dragen bij om je weerstand binnen no-time weer op te krikken. Behoefte aan een super boost? Kies dan voor pompoen, rode peper of kurkuma, boordevol vitamines en mineralen. Be healthy, stay healthy!

ENERGIE

Iedereen kent ze wel: van die dagen dat je wel een beetje extra energie kunt gebruiken. Of je nu een lange werkdag voor de boeg hebt of tijdens het sporten langdurige energie nodig hebt, koolhydraten zijn jouw beste vriend. Peulvruchten, groene groentes, vis, appelsiroop, soja, bananen, noten, volle granen, ei of peterselie zijn uitstekende keuzes. Naast vitamine B1 tot B6, B8, C, zink, koper en ijzer bevatten deze voedingsmiddelen weinig tot geen suikers. Daarentegen zitten ze boordevol trage koolhydraten die jou een goed begin voor een energieke dag geven.

BLIJ

Wist je dat bepaalde stofjes in ons eten, zoals vitamine B, C, D, ijzer, zink, magnesium, langzame koolhydraten en tryptofaan, ons een blij gevoel kunnen geven? Eat yourself happy met groene groentes, kaas, vette vis en cacao. Maar vergeet vooral de asperges, champignons, bananen, amandelen, linzen, sesamzaden, pompoenpitten en kikkererwten niet. Daar word je immers net zo vrolijk van!

 


borrelbox

CONCENTRATIE

Bij een goede concentratie spelen je hersenen een sleutelrol. Zaak dus om dit stel alles te geven wat ze nodig hebben, zodat jouw focus haarscherp blijft. Naast voldoende vocht hebben je hersenen vitamines en de juiste vetten nodig. Groentes, zoals avocado, luzerne, maïs, peulvruchten, suikerbieten, rode sla en tuinbonen zijn stuk voor stuk verantwoorde keuzes. Liever fruit? Blauwe bessen geven jou een superfocus. Maar walnoten, vette vis, olijfolie, lijnzaadolie, koolzaadolie, boter, groene en zwarte thee, cacao, zaden, eieren, vlees en kaneel mogen zeker niet in dit rijtje ontbreken. Deze producten zorgen op korte termijn voor een betere concentratie en op langere termijn voor een gezond stel hersenen.

BAALDAG

Wie kent ze niet? Soms heb je een baaldag en valt je oog op een minder gezonde traktatie. Geniet er lekker van! Zolang dit niet je dagelijkse keuze is, kunnen deze guilty pleasures van tijd tot tijd extra goed smaken. Witte baguettes, frisdranken, chips, frietjes en gefrituurde snacks bevatten namelijk meer suikers, verzadigde vetten en zout.

Wil jij meer bewustzijn over voeding creëren? Kijk op https://knowyourfood.nl/ of meld je aan voor onze nieuwsbrief en vergroot je kennis en bewustzijn over voeding!