Eurest Food
 

Masters
of
Wellbeing

Wie zijn wij?

EUREST

NEWS

Compass Group geeft statiegeld op kleine plastic flessen retour


AMSTERDAM, JULI 2021 - Per 1 juli 2021 is statiegeld op kleine plastic flessen ingevoerd. Hoewel cateraars en cateringlocaties vrijgesteld zijn van de innameverplichting nemen wij onze verantwoordelijkheid t.o.v. het milieu en bieden wij op al onze cateringlocaties in Nederland de mogelijkheid om plastic flessen in te leveren. Samen met onze opdrachtgevers bepalen we of statiegeld retour wordt gegeven, of ervoor wordt gekozen om het statiegeld te doneren aan een goed doel, bijvoorbeeld Plastic Soup Foundation of Stichting De Noordzee.

Wij bieden onze gasten de mogelijkheid om kleine plastic flessen op de cateringlocatie in te leveren. Nadat de plastic flessen handmatig of machinaal zijn ingenomen op cateringlocaties gaan de plastic flessen retour naar het verwerkingsstation van Statiegeld Nederland, om er vervolgens weer nieuwe plastic flessen van te maken. Het doel van het initiatief is om uiterlijk 1 januari 2022 maar liefst 90% van de plastic flessen die jaarlijks over de toonbank gaan in te zamelen en te recyclen in plaats van dat de plastic flessen in onze natuur belanden. Hiermee leveren wij een positieve bijdrage aan de bestrijding van de plastic soep, via een forse reductie van kleine plastic flessen in het zwerfafval.

Ragna Tielen: “Jaarlijks belanden er circa 100 miljoen plastic flessen op straat of in de zee. Vaak ontbreekt het draagvlak nét daar waar het er toe doet: het verantwoordelijke bedrijfsleven. Ik ben trots dat wij als bedrijf geheel vrijwillig onze verantwoordelijkheid nemen voor de inzameling en recycling van PET-flessen. Wat veel mensen niet weten, is dat PET-materiaal de meest zuivere afvalstroom oplevert en een verwaarloosbare vervuiling heeft. Op een haar na wordt alle PET weer gebruikt voor nieuwe flessen. Door onze gasten te stimuleren en faciliteren PET-flessen in te leveren, zorgen we – samen met onze opdrachtgevers – voor een enorme reductie in het materiaalgebruik voor drankverpakkingen.”


Samenwerking gemeente Utrecht en Compass Group Nederland


Na een concurrentie gerichte dialoog heeft gemeente Utrecht, Eurest geselecteerd als partner en nieuwe cateraar voor de gemeente Utrecht. De gemeente had een uitdagende aanbesteding opgesteld rondom de doelstellingen: inclusiviteit, gezondheid en duurzaamheid, dit alles in een: “Lekker en uitnodigend jasje”.
 
Compass Group Nederland geeft invulling aan deze doelstellingen met duurzaamheidsconcept: ‘NuLA’. Met NuLA slaan gemeente Utrecht en Compass Group samen de handen ineen om gezamenlijk te werken met uitsluitend milieuvriendelijke-, duurzame producten en initiatieven. Het uitgangspunt? Samen naar 0. Nul verspilling in alle aspecten van onze dienstver¬leningsketen: Zero emission, Zero waste en dus Zero footprint. Samen met gemeente Utrecht promoot en initieert Compass Group duurzame initiatieven en bewustwording naar onze gasten, medewerkers en leveranciers. Iedereen, van consument tot leverancier, speelt daarin een rol. Samen maken wij het verschil!
 
Quote Ragna Tielen – Sustainability manager Compass Group Nederland:
Binnen Nula komen ambities als: inclusiviteit, gezondheid en duurzaamheid samen. Nul verspilling op het gebied van: talent (inclusiviteit), vitaliteit (gezondheid) en nul verspilling van grondstoffen en milieu (circulariteit). NuLA geeft ons handvatten om systematisch ieder onderdeel van ons duurzaamheidsproces verder te optimaliseren.
 
Quote Katinka Lemmen – Salesmanager Compass Group Nederland:
Compass Group deelt de visie van de gemeente Utrecht op het gebied van inclusiviteit, gezondheid en duurzaamheid!
Wij zijn ontzettend trots op ons duurzaam partnerschap met de gemeente en zetten alles in op het verminderen van onze gezamenlijke footprint.
 
Quote aanbestedingsteam gemeente Utrecht - Sanne van Meegdenburg, Kitty Hallie, Inge Welmers
Wij zijn blij dat een intensief aanbestedingstraject is beloond met een fijne samenwerking. We hebben naast de ambities één gemeenschappelijk doel en dat is maximale gasttevredenheid, want daar doen wij het uiteindelijk voor! Het is fijn om te zien hoe goed Compass Group hierop inspeelt.
 
Op 1 mei jl. zijn wij gestart met het verzorgen van de cateringdienstverlening op het Stadskantoor, Stadhuis en de Tractieweg met ‘Zero waste’ concept Nula. Een mooie samenwerking waar wij trots op zijn!

 


'Good' things are coming.

AMSTERDAM, 1 JUNI 2021 - Eerder deze maand deelde Compass Group Nederland dat wij als organisatie, met een nieuw managementteam, het roer omgooien. Meer dan ooit is het welzijn van onze medewerkers, gasten en de wereld waarin wij leven, van het grootste belang. Onze vertaling van deze koerswijziging: ‘’Samenwerking in de keten door met ambitieuze partners bewustwording voor een duurzame toekomst te bewerkstelligen bij onze opdrachtgevers en gasten”. Aldus Kef van Helbergen – Managing Director Compass Group BeNeLux.

In dit kader stonden wij afgelopen week letterlijk met onze voeten in de klei te trappelen, om te proosten op een fantastisch duurzaam initiatief en nieuw partnerschap. De samenwerking met The Farm Kitchen, ‘de eigen keuken van moeder aarde’. “Een nieuwe manier om met liefde voor de aarde en passie voor groente van eigen bodem, te genieten van plantaardige gerechten van hoogwaardige kwaliteit. Hierbij is moeder aarde onze executive chef!”. Aldus Jonathan Karpathios – Founder of The Farm Kitchen.

Met liefde voor de aarde? The Farm Kitchen bevordert regeneratieve landbouw door samen op te trekken met boeren uit de regio en enkel en alleen gerechten te bereiden met regeneratief verbouwde Nederlandse seizoensgroenten. Wat dit zo bijzonder maakt? “Door massaproductie te voorkomen en de hectaren van onze boeren met meerdere producten seizoensgebonden in te delen, verbeteren wij onze bodemkwaliteit, verminderen wij onze CO2 uitstoot en krijgt de boer een eerlijke prijs voor zijn product”. Aldus Xander Meijer – Founder of The Farm Kitchen.

Met de expertise van chef Jonathan Karpathios, bekend om zijn voorliefde van groente en zijn kookboek ‘Echt eten’, wordt er ieder seizoen weer invulling gegeven aan smakelijke concepten en producten. (H)eerlijke gerechten voor ieder moment van de dag die zorgen voor verbinding en samenzijn tussen mens en moeder aarde.

De samenwerking met The Farm Kitchen en Compass Group Nederland biedt ons beiden de mogelijkheid om op een smakelijke manier op grote schaal bewustwording te creëren voor een beter leefklimaat! Hoe dit zich gaat vertalen in de praktijk…. Dat horen jullie zeer binnenkort van ons.


Nieuwe koers voor Compass Group Nederland

AMSTERDAM, 23 APRIL 2021 - Compass Group gooit het roer om. Het inzicht dat de wereld in hoog tempo verandert en het welzijn van medewerkers meer dan ooit de basis is waarop bedrijven succesvol kunnen zijn, vraagt om een transitie waarin het bieden van een wereldwijd facilitair aanbod en verbinding met klanten centraal staat. Een nieuwe aanpak die gericht is op innovaties die leidend zijn voor nieuwe concepten, voor zowel nationale als internationale klanten. Waarbij duurzaamheid de hoogste prioriteit is en ‘zero waste’ het uitgangspunt. Wat resulteert in het feit dat Compass Group het meest ambitieuze model voor facilitaire dienstverlening ter wereld biedt waarin tegelijkertijd een hoofdrol is weggelegd voor klimaat, circulariteit en sociale impact. Een nieuwe aanpak, aangejaagd door een nieuw managementteam. En dat team stellen we graag aan u voor.

Jaques de Hulster
Director HR
 
Empathisch. Authentiek. Verdomd nieuwsgierig.
 “Samen streven wij naar een inclusieve en uitdagende werkomgeving waarin ruimte is voor alle vormen van diversiteit en waar wij gastvrijheid van het hoogste niveau bieden. Want er gaat niets boven teamwork. Wij creëren een lerende organisatie waarbij wendbaarheid en continue verbetering hoog in het vaandel staan.”

Christiaan Fresen    
Director Finance & IT
 
Energiek. Betrokken. Voorhoedespeler.
 “Transparantie, zowel binnen als buiten onze organisatie, en harmonisatie is ons doel. Dit doen wij door ons te richten op communicatie, samenwerking en de nieuwste digitale oplossingen. Daarnaast zetten wij de Nula Foundation op waarbij wij een deel van onze winst inzetten om wereldwijd impact te maken, hiermee stellen wij een voorbeeld in de markt.”

Jacqueline van Beek
Director Operations
 
Nieuwsgierig. Empathisch. Wil oprecht weten wat mensen drijft en gelukkig maakt.
 Wij streven ernaar om onze klanten en gasten centraal te stellen in alles wat we doen. Wij zetten ons vol in voor het verbeteren van welzijn en welbevinden van mensen op het werk en daarbuiten en onze planeet.”

Dieuwke Moerman
Director Sales & Marketing
 
Gedreven. Extravert. Zegt waar het op staat en lardeert dit met humor.
 Wij ontwikkelen innovatieve, duurzame formats en concepten die aansluiten bij de wensen van onze huidige en toekomstige gasten en opdrachtgevers, gebaseerd op trends uit de markt. Onze ambitie is om daarmee de onbetwiste nummer één in eten, hospitality en facilitair management te worden.”
 
Kef van Helbergen
Managing Director Compass Group BeNeLux
 
Bouwer. Loopt over van de positieve energie. Wil mensen succesvoller maken.
 “Wij pakken onze verantwoordelijkheid in het bijdragen aan een betere wereld door de dialoog aan te gaan met huidige en toekomstige klanten en de inzet van onze wereldwijde expertise op het gebied van eten, hospitality en facilitair management.”


Honig eurest thuisbezorgd

Maak kennis met ons duurzaamheidsconcept: NuLA.


Amsterdam, 22 april 2021 - Met trots introduceren wij, op ‘de dag van de aarde’, de meest ambitieuze en duurzame Integrated Facility Management (IFM) aanpak die op dit moment wereldwijd beschikbaar is: NuLA.
 
Met NuLA slaan wij de handen ineen en maken wij de verbintenis om alleen te werken met milieuvriendelijke-, duurzame producten en initiatieven. Ons uitgangspunt? Samen naar 0. Nul verspilling in alle aspecten van onze dienstver­leningsketen; Zero emission, Zero waste en dus Zero footprint. Wij promoten en initiëren duurzame initiatieven en bewustwording samen met onze gasten, medewerkers en leveranciers, alleen op die manier maken wij het verschil!
 
“Compass Group Australië, lanceerde Nula succesvol binnen Westpac Bank Sydney en nu is NuLA dus ook in Nederland. NuLA is een bewezen concept met een frisse uitstraling, tools en een doel!” Aldus Lonneke Geurtz, Manager Concepts & Innovations Compass Group Nederland.
 
Dieuwke Moerman, Director Sales & Marketing Compass Group Nederland, vult aan: “NuLA is een reis die we samen met onze opdrachtgevers aangaan; de reis naar 0. Met onze integrale aanpak introduceren wij duurzame initiatieven, bewustwording bij onze gasten en hierdoor toonaangevende resultaten. Wij maken optimaal gebruik van onze impact en innovatiekracht als wereldwijd IFM specialist. Hierdoor realiseren wij gestelde ambities en dragen wij bij aan een algehele verduurzaming van ons milieu.”
 
Binnen NuLA komen ambities als: inclusiviteit, gezondheid en duurzaamheid samen. Nul verspilling op het gebied van: talent (inclusiviteit), vitaliteit (gezondheid) en nul verspilling van grondstoffen en milieu (circulariteit). NuLA geeft ons handvatten om systematisch ieder onderdeel van ons duurzaamheidsproces verder te optimaliseren. We trainen onze teams en creëren hiermee een cultuur van continu verbeteren. Samen bepalen wij het ijkpunt, we introduceren en begeleiden gefaseerd duurzame initiatieven die bijdragen aan de contractdoelstellingen. De behaalde resultaten maken wij publiekelijk zichtbaar. Dit houdt alle medewerkers betrokken en maakt iedereen trots!
 
Ragna Tielen, Manager Sustainability Compass Group Nederland:”NuLA geeft ons handvatten om systematisch ieder onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie verder te optimaliseren. We trainen onze teams en creëren hiermee een cultuur van continu verbeteren voor de klant en dienstverleningsketen. Samen bepalen wij het ijkpunt, we introduceren en begeleiden gefaseerd duurzame initiatieven die bijdragen aan de contractdoelstellingen. De behaalde resultaten maken wij publiekelijk zichtbaar. Dit houdt alle medewerkers betrokken en maakt iedereen trots!”
 
Door blijvend nieuwe initiatieven te introduceren, zo weinig mogelijk nieuwe materialen te gebruiken en zoveel mogelijk te recyclen, behalen we de 0. Om onze doelstellingen kracht bij te zetten richtten wij de NuLA foundation op. Een % van onze winst komt ten goede van inclusiviteit en de doorontwikkeling van duurzaamheidsinitiatieven wereldwijd!

 


Compass Group Nederland Top Employer 2020-2021

Amsterdam, 7 februari 2020 - Compass Group is door Top Employers Institute erkend als Top Employer 2020 in Nederland.

Organisaties die zijn gecertificeerd als Top Employer zetten zich ervoor in om via een vooruitstrevend HR-beleid dat mensen centraal stelt, de allerbeste werkomgeving te bieden aan hun medewerkers.

De CEO van Top Employers Institute, David Plink, zegt: “Om te worden erkend als Top Employer moet een organisatie bewijzen dat de uitvoering van haar personeelsstrategieën de werkomgeving van haar medewerkers verrijkt. Gecertificeerde deelnemers zijn een lichtend voorbeeld van echte inspanning voor het HR-beleid; ze zetten zich voortdurend in voor het versterken van hun medewerkers om zo een betere werkomgeving te realiseren.”

Over het certificeringsprogramma van Top Employers Institute
Via het wereldwijde certificeringsprogramma van Top Employers Institute zijn meer dan 1600 Top Employers gecertificeerd en erkend in 119 landen/regio's, verspreid over vijf continenten.

Het HR Best Practices Survey (onderzoek naar best practices) omvat ruim 100 vragen over 600 praktijken met betrekking tot de ontwikkeling van mensen, verspreid over 10 onderwerpen: Talent Strategy, Workforce Planning, Talent Acquisition, On-boarding, Learning & Development, Performance Management, Leadership Development, Career & Succession Management, Compensation & Benefits and Culture.

Over Compass Group Nederland Holding
Compass Group Nederland Holding is onderdeel van het toonaangevende Compass Group PLC, wereldwijd marktleider in food en support services. Compass Group combineert een wereldwijd netwerk met lokaal ondernemerschap. In Nederland verleent Compass Group met bijna 5000 medewerkers haar diensten bij 1300 bedrijven, horecagelegenheden, hogescholen, universiteiten en (overheids)instellingen.

De activiteiten worden uitgevoerd onder de namen Eurest, Eurest Services, Xandrion en Famous Flavours. Eurest biedt foodservice-oplossingen voor uiteenlopende branches.

Eurest Services is een betrouwbare partner voor volledig en geïntegreerd facilitair management. Xandrion is de inkooporganisatie van Compass Group en hét inkoop- en kennisnetwerk voor de vrijetijdsbranche. Famous Flavours is de specialist voor culinaire events op spraakmakende locaties.

 


Zilveren Predicaat voor Eurest

Amsterdam, 30 januari 2019 - In opdracht van de categoriemanagement Catering is in 2019 een pilottraject gestart om het aanbod in de restaurants binnen de rijksoverheid gezond te maken.


Op de Eurest locatie Turfmarkt 147 is de afgelopen jaren enorm veel ontwikkeld en geïnnoveerd binnen de catering. Afgelopen maand behaalde deze locatie dan ook het predicaat Zilveren Eetomgeving van het programma ‘De Gezonde Eetomgeving’  van het Voedingscentrum. Er is de afgelopen tijd hard gewerkt door het team om te zorgen dat er aan alle eisen werd voldaan. Vanuit de waardevolle samenwerking tussen Eurest en FMH hebben we deze mooie prestatie kunnen neerzetten. Iets waar we trots op zijn!


Wan Tsiang van FMH: “Er was geen moment twijfel dat Eurest dit niet voor elkaar zou krijgen. We hebben de gasten stap voor stap meegenomen tijdens dit proces, door geleidelijk gezondere alternatieven op het huidige assortiment aan te bieden. Daarnaast is de presentatie aangepast volgens de richtlijn Gezondere Eetomgeving.  “Operationeel waren er soms wat gezonde uitdagingen, maar de samenwerking met Eurest is dusdanig sterk dat we altijd een oplossing vonden”, aldus Wishal Mangre van FMH.

 


Eurest lanceert 360 lifestyle programma

Amsterdam, 16 mei 2019 – In samenwerking met experts op het gebied van voeding, sport en lifestyle, bieden we de medewerkers van onze klanten de juiste handvatten, zodat ze iedere dag weer het beste zichzelf kunnen halen.


Een platform gevuld met handige tips en inspirerende artikelen. Wat moet je eten voor meer concentratie tijdens een meeting? Onze voedingsexperts vertellen je hoe je meer energie en focus krijgt door simpele dagelijkse aanpassingen. Naast dit unieke platform dat voor iedereen toegankelijk is, wordt er ook iedere dag een bewuste keus gepresenteerd speciaal voor onze 360 Lifestyle klanten. Deze bewuste keuze voldoet altijd aan de volgende 4 criteria: minder vlees, minder zout, meer groente en meer vezels. Voor dit programma werken wij samen met onze in house voedingsdeskundigen en gepassioneerde chefs, trendwatcher Peter Heshof, schrijft en adviseert Lisa van Lisa goes Vegan over een gezonde ‘plant based’ lifestyle en geven we samen trainingen en workshops bij onze klanten op locatie.
Kijk op www.360lifestyle.nl voor meer informatie

 


Eurest speelt grote rol in ‘groener’ eetpatroon van gast

Amsterdam, 03 januari 2019 – Eurest heeft duurzamere gerechten ontwikkeld. De nieuwe recepten zijn gezonder, verlagen zowel voedselverspilling als vleesconsumptie en hebben een kleinere impact op het milieu. Dat is aangetoond in vier wetenschappelijke onderzoeken, bij negen horecagelegenheden, door Wageningen Economic Research, het Louis Bolk Instituut en adviesbureau Greendish.


Restaurantbezoekers eten tot 113 % meer groenten en tot 13 % minder vlees of vis als dit door de horecaondernemer slim, aantrekkelijk en kwalitatief goed wordt aangeboden. De waardering van de gast blijft hierbij gelijk of stijgt.


“ Wij hebben 36 recepturen van diverse belegde broodjes gezonder en duurzamer gemaakt, met behoud van de gasttevredenheid “ – Peter Oskam, Operationeel Directeur Eurest.


Implementatie van onderzoek: minder milieu impact
De nieuwe doorgevoerde recepten hebben een grote potentiele stijging van de groenteconsumptie en daling van de vleesconsumptie van de gast. Deze stijging komt op jaarbasis neer op 54.000 kg meer groente en 16.000 kg minder vlees of vis. Dit staat gelijk aan een besparing van in totaal 71.000.000 liter water en 66.000 kg CO2 productie. Dat zijn 7 rondjes om de wereld met de auto en 3.555 douchebeurten.